. . .

POE چیست؟ 10 مزیت استفاده از POE در شبکه های کامپیوتری

در اصل POE مخفف کلمه Power Over Ethernet است . که امروزه با استفاده از این تکنولژی کمک بسیار زیادی در صنعت آی تی دنیا شده است و در زیبایی – مقاومت و کاهش هزینه های پروژه های اجرا شده در این صنعت نقش بسیار بزرگی ایفا کرده است.

همانطور که میدانید در کابل شبکه چهارذوج مسی به هم تابیده که هشت رشته سیم با آلیاژ مس وجود دارد.که برای انتقال دیتا در سیستم ها و شبکه های کامپیوتری از دو ذوج یا همان چهار رشته آن بیشتر استفاده نمیشود . دو رشته برای ارسال و دو رشته برای دریافت. یعنی با استفاده از یک کابل شبکه متوان دو سیستم را وارد شبکه کرد.

حال با استفاده از تکنولوژی POE عملا ما از آن چهار رشته بلا استفاده در کابل شبکه برای انتقال برق استفاده کرده و دستگاه را روشن میکنیم

نکته بسیار مهم در این موضوع این است که بسیاری از کابل های شبکه که با قیمت پایین در بازار به فروش میرسند در ساخت آنها این اتفاق می افتد که 4 رشته اصلی که وظیفه انتقال دیتا را دارند را از آلیاژ مس و 4 رشته اضافه را از آلیاژ آلمینیوم استفاده میکنند و آن را آبکاری مینمایند در این مدل کابل ها معمولا POE یا همان انتقال برق بسته به ضخامت کابل بین 20 تا 50 متر انجام میشود و بیشتر از آن انتقال برق با مشکل مواجه میشود و دستگاه روشند نمیشود.

 

در این تکنولوژی میتوان دوربین های مدار بسته تحت شبکه یا همان دوربین مدار بسته دیجیتال – تلفن های تحت شبکه یا IP Phone که در رشته VOIP استفاده میشود – رشته شبکه های وای فای WIFI-Wireless را روشن و استفاده نمود.

نکته بعد این است که ما در تکنولوژی POE پروتکل و استانداردهای مختلفی داریم که در مقاله ای دیگر آنها را توضیح میدهیم و در آنجا اعلام کرده که کدامیک از تجهیزات داخل شبکه از این تکنولژی استفاده میکند.

 

از مزایای استفاده از تکنولژی POE میتوان به این موارد اشاره کرد.


1- کاهش مصرف در سیم برق و پریز و باکس در شرایط خارج ساختمان و داخل ساختمان
2- صرفه جویی در هزینه خرید سیم و اجرای برق کشی
3- صرفه جویی در زمان اجرای پروژه
4- زیبایی اجرا با حذف سیم و آداپتور
5- استفاده از برق UPS به راحتی با کمترین هزینه و بالاترین بهره وری
6- کاهش کلی هزینه های پروژه
7- بالا بردن امنیت پروژه به لحاظ قطعی برق و جدا کردن برق از دوربین ها
8- امکان خاموش و روشن کردن دوربین ها به صورت ریموت از طریق ارتباط با سوییچ
9- برق رسانی بهتر و بدون نوسان به دوربین که منجر به بالا رفتن عمر دوربین ها میشود

10- امکان مدیریت برق به صورت ریموت

 

انواع POE

در اصل مدل ها مختلفی از این سیستم در بازار موجود است

1-     POE  تک پورت یا POE Injector

این دستگاه دارای 3 پورت میباشد 1. ورودی برق DC 2 . محل ارتباط به شبکه LAN 3 . خروجی به دستگاهی که باید روشن شود POE

 

2-     POE Switch

سویچ هایی POE  دستگاههایی هستند که در شبکه استفاده میشوند و هم دیتا و هم برق را انتقال میدهند

این دستگاهها انواع مختلف دارند که با قابلیت های مختلفی طراحی شده اند هم روی تعداد پورت ( یعنی سویچ با تعداد مختلف 5 – 8 – 16 -24 پورت که تمامی پورت های آن قابلیت POE را دارد) و سوییچ هایی که تعدادی پورت معمولی و تعدادی پورت POE دارند ( که برای شبکه هایی که مثلا چند سیستم و چند دوربین یا چند تلفن دارند طراحی شده اند.

 

 

3-     POE IN/POE Out

در تجهیزات شبکه دستگاههایی طراحی شده اند که این امکان را دارند که خود از طریق POE روشن شوند و از پورتهای دیگر خروجی POE داشته باشند که بوسیله آن بتوان دستگاههای دیگر را روشن نمود. این مدل دستگاهها در سویچ و روترهای میکروتیک زیاد به چشم میخورند.

 

 

نکته بسیار مهم آن است که برای استفاده از تکنولژی POE می بایست دستگاه گیرنده که میتواند هر دستگاهی مثل دوربین POE – یا دوربین مدار بسته POE  - یا اکسس پوینت POE – یا رادیو POE – تلفن تحت شبکه POE یا همان VOIP and IP phpne POE باشد نیز این تکنولژی را ساپورت کند به زبان ساده دستگاهی که قرار است با کابل شبکه روشند شود باید POE support  باشد.

 

شرکت ارتباطات الماس آسیا ارائه دهنده طرح جامع انفورماتیک – مجری پروژه های دوربین مدار بسته تحت شبکه – تلفن های تحت شبکه – شبکه های بی سیم و ارائه دهنده تجهیزات سویچ POE با بهترین برند های بازار در خدمت شماست.

سویچ POE – قیمت سویچ POE- خرید سویچ POE – فروش سویچ POE - سویچ POE چیست – نماینده رسمی سویچ POE – لیست قیمت سویچ POE همه چیز در مورد POE- مرجع اطلاعات شبکه

خبرنامه پیامکی

  1. نام*
    لطفا نام خود را وارد نمایید.
  2. نام خانوادگی*
    لطفا نام خانوادگی خود را وارد نمایید.
  3. شماره تماس*
    لطفا در این قسمت فقط عدد وارد نمایید.
  4. پست الکترونیک
    پست الکترونیک نامعتبر است.

خبرنامه پیامکی

  1. نام*
    لطفا نام خود را وارد نمایید.
  2. نام خانوادگی*
    لطفا نام خانوادگی خود را وارد نمایید.
  3. شماره تماس*
    لطفا در این قسمت فقط عدد وارد نمایید.
  4. پست الکترونیک
    پست الکترونیک نامعتبر است.

دسترسی سریع

تلفن :
41834000 

آدرس : تهران - خیابان کریمخان زند - تقاطع حافظ- مجتمع الماس کریمخان- طبقه 4 واحد 408

 

فرم تماس

 

دوربین مداربسته 

ویپ 

خرید میکروتیک فروش میکروتیک آموزش میکروتیک