. . .

در مواقعی که نیاز داریم بیش از 2 کامپیوتر را به هم وصل کنیم نیازمند دستگاهی به نام سوئیچ هستیم. سوئیچ ها به لحاظ پارامترهای زیر متفاوتند:

  • تعداد پورت های سوئیچ
  • تعداد پورت های Uplink
  • سرعت پورت ها
  • سوئیچ های لایه ی 2 و لایه ی 3
  • سوئیچ managed  و unmanaged
  • سوئیچ POE و غیر POE

تعداد پورت های سوئیچ

سوئیچ ها به لحاظ تعداد پورت دارای استانداردی در سراسر جهان هستند؛ 5، 8، 16، 24، و 48 پورت. سوئیچ ها ی 24 و 48 پورت دارای 2 یا 4 پورت uplink (برای ارتباط سوئیچ ها به یکدیگر) می باشند که این پورت های uplink یا پورت Ethernet و یا پورت فیبر نوری می باشند.

 

از سري سوئيچ هاي 24 و 48 پورت سيسكو مي توان به اين محصولات اشاره كرد:

 WS-C2960x-24TD-L، WS-C2960S-48TD-L، WS-C2960S-24PD-L

سرعت پورت ها

پورت ها به لحاظ سرعت به 10MG، 100MG، 1Gig، و  ... تقسیم می شوند. معمولا سوئیچ های رایج بازار با سرعت 100MG بوده و پورت های Uplink سرعت گیگ دارند اما به بسته به برندهای مختلف و دستگاههای مختلف می توان سوئیچ هشت پورتی داشت که سرعت تمام پورت ها در آن 1000Mg باشد.

 

سوئیچ لایه ی 2 و لایه 3

سوئیچ های لایه 2 دستگاههایی هستند که در مدل OSi تا لایه 2 مدل مرجع OSi را ساپورت کرده و در آن لایه کار میکند و Mac table  دارند.

سوئیچ های لایه 3 دستگاههایی هستند که تا لایه سوم مدل مرجع OSi (لایه network) را ساپورت می کنند. در این سوئیچ ها به جای Mac table، ARP table داریم. در سوئیچ های لایه 3 امکاناتی از قبیل Vlan ، Routing وجود دارد.

سوئیچ managed  و unmanaged

در سوئیچ های managed بسیاری از مسائل را می توان مدیریت کرد اما در سوئیچ های unmanaged این امکان وجود ندارد.  سوئیچ های سیسکو از سری سوئیچ های managed هستند.

سوئیچ POE و غیر POE

در سوئیچ غیر POE فقط از 4 رشته کابل بین هشت رشته کابل مسی استفاده شده که 2 کابل آن برای ارسال و 2 کابل برای دریافت استفاده می شود. در سوئیچ POE از 4 کابل باقیمانده برای ارسال برق به دستگاه استفاده می شود و در امر صرفه جویی در هزینه ، زیبایی در اجرای کار، استاندارد بودن پروژه و برق رسانی استاندارد و صرفه جویی در زمان اجرا نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

نکته مهمی که در سوئیچ های POE وجود دارد این است که حتما device که به سوئیچ POE وصل می شود (اعم از دوربین مداربسته، تلفن تحت شبکه و ...) می بایست POE support باشد در غیر این صورت سوئیچ POE آن را روشن نمی کند.

جالب این است که گذاشتن UPS کوچک در کنار سوئیچ های POE باعث می شود هیچ کدام از دستگاههایی که به سوئیچ وصلند در صورت قطعی برق خاموش نشوند.

 

خبرنامه پیامکی

  1. نام*
    لطفا نام خود را وارد نمایید.
  2. نام خانوادگی*
    لطفا نام خانوادگی خود را وارد نمایید.
  3. شماره تماس*
    لطفا در این قسمت فقط عدد وارد نمایید.
  4. پست الکترونیک
    پست الکترونیک نامعتبر است.

خبرنامه پیامکی

  1. نام*
    لطفا نام خود را وارد نمایید.
  2. نام خانوادگی*
    لطفا نام خانوادگی خود را وارد نمایید.
  3. شماره تماس*
    لطفا در این قسمت فقط عدد وارد نمایید.
  4. پست الکترونیک
    پست الکترونیک نامعتبر است.

دسترسی سریع

تلفن :
41834000 

آدرس : تهران - خیابان کریمخان زند - تقاطع حافظ- مجتمع الماس کریمخان- طبقه 4 واحد 408

 

فرم تماس

 

دوربین مداربسته 

ویپ 

خرید میکروتیک فروش میکروتیک آموزش میکروتیک