. . .

 انتقال بوق تلفن با استفاده از گیت وی NewRock


جهت انتقال خط بین دو عدد gateway ویپ برند Newrock ما باید از یک گیت وی FXO در یک سمت و یک گیت وی FXS در سمت دیگر استفاده کنیم.
به این صورت که خطوط شهری ما به FXO وصل میشوند و تلفن های آنالوگ در سمت دیگر به دستگاه FXS متصل میشوند. بهتر است که اینگونه بیان کنیم که FXO بوق را تحویل میگیرد و FXS بوق را تحویل میدهد.
گیتوی های نیوراک به صورت پیشفرض از DHCP آی پی دریافت میکنند و در صورتی که ما DHCP Server در شبکه خود داشته باشیم فقط کافیست به لیست آی پی های داده شده در DHCP Server مراجعه کنیم تا بدانیم که آی پی دستگاه ما چیست. اگر هم DHCP Server ندارید نباید نگران باشید چون آی پی پیشفرض روی دستگاه وجود دارد و آن هم 192.168.2.218 میباشد.
با دانستن آی پی دستگاه کافیست که وارد وب گیت وی ها شویم و تنظیمات را به صورتی که در زیر آمده انجام دهیم :

ابتدا از دستگاه FXO آغاز میکنیم :
تنظیمات تب Basic :
زیر منوی Network :
در این زیر منو گزینه setup برای این است که ما انتخاب کنیم که به دستگاه خود آی پی به صورت دستی بدهیم و یا از سرور آی پی دریافت کند. بهتر است که همواره به صورت دستی آدرس آی پی را وارد کنید.

زیر منوی SIP :
در این قسمت گیتوی سمت مقابل معرفی میشود به این صورت که در منوی proxy server ما باید ip دستگاه مقابل که در اینجا آی پی FXS است را وارد کنیم و سپس روی گزینه save کیک کنیم. همانند تصویر زیر:

تنظیمات تب Trunk :
زیر منوی Phone number :
در این زیر منو همانطور که در تصویر هم مشخص است میتوانیم مشخص کنیم که خطوط ما به کدام پورت متصل شود به عنوان مثال برای خط ۴۱۸۳۴۰۰۰ که به پورت ۱ ما وصل است یک آی دی به عنوان مثال ۷۰۰۴ در نظر میگیریم و در قسمت ID1 وارد میکنیم و برای خط ۴۱۸۳۴۵۰۰ که به پورت ۲ وصل است یک آی دی به عنوان مثال ۷۰۰۵ و ... توضیحات بالا در تصویر مشخص است.


 

زیر منوی Feature :
در این مرحله ۳ کار باید انجام دهیم. اولین کار این است که شماره آی دی هایی که در مرحله قبل مشخص کرده بودیم روی پورت های مورد نظر تنظیم میکنیم.

دومین کار گزینه Inbounding handle را روی گزینه Binding ست کنیم.
سومین کار هم گزینه Number را عددی که در FXS قرار است تنظیم کنیم وارد میکنیم. ( همانطور که ما در FXO آی دی برای خطوط ست کردیم در دستگاه FXS نیز این کار را انجام میدهیم که در ادامه به آن خواهیم رسید.) ما همانطور که در عکس مشخص
است عدد 8004 را ست کردیم. شما میتوانید عدد دلخواه را در همین قالب وارد نمایید.

تنظیمات تب Routing :
زیر منوی Routing Table :
در این قسمت نیازی به نوشتن چیزی نیست و این قسمت را خالی رها کنید

حالا گیت وی FXS رسیده است :
تنظیمات تب Status :
زیر منوی Network :
تنظیمات این زیر منو هیچ تفاوتی با تنظیمات FXO ندارد. یعنی شما میتوانید که آی پی به صورت دستی وارد کنید و یا از سرور بصورت اتوماتیک آی پی دریافت کنید.
زیر منوی SIP :
دقیقا همانند تنظیمات دستگاه قبلی در اینجا هم باید مشخصات گیت وی مقابل وارد شود. فقط کافیست گزینه Proxy server را انتخاب نموده و آی پی دستگاه مقابل را به همراه پورت مورد نظر وارد کنید(پورت پیش فرض ۵۰۶۰ میباشد.)

 

تنظیمات تب Line :
زیر منوی Phone Number :
تنظیمات این منو نیز دقیقا همانند کاری است که با دستگاه FXO انجام دادیم . همانطور که در تصویر هم مشاهده میکنید به تعداد پورت های ما فیلد برای ست کردن آی دی وجود دارد ( در اینجا دستگاه FXS ما ۴ پورت دارد.)

زیر منوی Feature :
در این زیر منو باید ۳ کار انجام دهیم ، اول اینکه آی دی مشخص شده در مرحله قبل را به پورت مورد نظر خودمان اختصاص دهیم. و دوم اینکه گزینه Hotline را روی گزینه Immediate ست کنیم، بعد از تنظیم این مورد باید در قسمت Number نیز آی دی دستگاه مقابل یعنی FXO را وارد کنید. طبق تصویر زیر جلو بروید :

و در مرحله آخر نیز همانند FXO نیازی به نوشتن Route در قسمت Routing Table نیست.
شما موفق شدید که خطوط خودتون رو انتقال بدین.

خبرنامه پیامکی

  1. نام*
    لطفا نام خود را وارد نمایید.
  2. نام خانوادگی*
    لطفا نام خانوادگی خود را وارد نمایید.
  3. شماره تماس*
    لطفا در این قسمت فقط عدد وارد نمایید.
  4. پست الکترونیک
    پست الکترونیک نامعتبر است.

خبرنامه پیامکی

  1. نام*
    لطفا نام خود را وارد نمایید.
  2. نام خانوادگی*
    لطفا نام خانوادگی خود را وارد نمایید.
  3. شماره تماس*
    لطفا در این قسمت فقط عدد وارد نمایید.
  4. پست الکترونیک
    پست الکترونیک نامعتبر است.

دسترسی سریع

تلفن :
41834000 

آدرس : تهران - خیابان کریمخان زند - تقاطع حافظ- مجتمع الماس کریمخان- طبقه 4 واحد 408

 

فرم تماس

 

دوربین مداربسته 

ویپ 

خرید میکروتیک فروش میکروتیک آموزش میکروتیک