. . .

(VPN   (virtual Private Network یا شبکه مجازی خصوصی یک ارتباط امن و رمزنگاری شده private  در شبکه Public اینترنت برای دسترسی مهیا می سازد.

Vpn برای ارتباط داخلی بین شعب یک شرکت و یا کنترل از راه دور شبکه داخلی کاربرد دارد.

بیشتر شبکه های VPN با هدف ایجاد یک شبکه اختصاصی با قابلیت دستیابی از طریق اینترنت از امکان تونل‌زنی استفاده می کنند.در این روش تمامی بسته های شبکه در یک بسته ی دیگر قرار گرفته و ارسال می شوند. رمزنگاری بسته خارجی تنها در دو نقطه آغازی و مقصد بسته امکان پذیر است.

Vpn برای تونل زنی از پروتکل هایی استفاده می کند که عبارتند از:

پروتکلی است که شبکه حامل اطلاعات استفاده می کند، پروتکل کپسوله کردن که از پروتکل‌هایی نظیر IPSec،L2F،PPTP،L2TP یا GRE استفاده می شود و IPX،IP یا NetBeui به منظور انتقال داده‌های اولیه.

VPN در میکروتیک

 راه اندازی سرور   :PPTP VPNبرای این منظور میکروتیک به عنوان یک سرور پیکر بندی می شود و سیستم عاملی همچون ویندوز10 را به عنوان کلاینت vpn در نظر میگیریم. اکثر سیستم عامل ها قابلیت pptp  client را پشتیبانی می کنند و نیاز به نرم افزار جانبی دیگر نداریم.

کاربران ضمن دسترسی به اینترنت از خارج سازمان می توانند با vpn  به  شبکه داخلی سازمان متصل شوند و از منابع شبکه به عنوان یک کاربر local استفاده کنند.

گام اول در نظرگرفتن یک رنج IP برای کلاینت ها است. برای این منظور وارد منوی IP در winbox  شده و Pool را انتخاب می نماییم.

در قسمت name یک نام برای pool در نظر گرفته و در قسمت Addresses رنج ip های مورد نظر را وارد می نماییم.

سپس از منوی سمت چپ در winbox گزینه PPP را انتخاب و در پنجره ی باز شده روی PPTP Server کلیک می کنیم. تیک گزینه Enabled را فعال می کنیم .قسمت Authentication  بهتر است روی mschap1 و mschap2 تنظیم شده باشد. چرا که این رمزنگاری ها امنیت بالاتری نسبت به Chap  و  pap دارند.

در ادامه وارد منوی profile شده و  Add را می زنیم . در پنجره باز شده نام ، آدرس لوکال اینتر فیس و در  قسمت Remote address ، ip pool را تعیین می کنیم.

برای  ایجاد نام کاربری و کلمه رمز وارد منوی Secret شده و Add  را میزنیم.  همچنین گزینه service را  روی  pptp و پروفایل مورد نظر را انتخاب می کنیم.  حال برای اتصال به  vpn روی connection کلیک راست و  Open network and sharing center را باز می  کنیم.

network برای ایجاد کانکشن جدید و سپس Connect to a workplace را کلیک می کنیم. در قسمت بعد use my network connectio(vpn) را انتخاب کرده و I’ll set up an internet connection later را جهت به تعویق انداختن تنظیمات اینترنت انتخاب می نماییم. در قسمت اینترنت آدرس ،IP سرور VPN و  نام کانکشن را انتخاب حال یک vpn connection به لیست کانکشن های ما اضافه شده که با استفاده از username  و password می توانیم به آن متصل شویم.و در آخرcreate  را میزنیم.

خبرنامه پیامکی

  1. نام*
    لطفا نام خود را وارد نمایید.
  2. نام خانوادگی*
    لطفا نام خانوادگی خود را وارد نمایید.
  3. شماره تماس*
    لطفا در این قسمت فقط عدد وارد نمایید.
  4. پست الکترونیک
    پست الکترونیک نامعتبر است.

خبرنامه پیامکی

  1. نام*
    لطفا نام خود را وارد نمایید.
  2. نام خانوادگی*
    لطفا نام خانوادگی خود را وارد نمایید.
  3. شماره تماس*
    لطفا در این قسمت فقط عدد وارد نمایید.
  4. پست الکترونیک
    پست الکترونیک نامعتبر است.

دسترسی سریع

تلفن :
41834000 

آدرس : تهران - خیابان کریمخان زند - تقاطع حافظ- مجتمع الماس کریمخان- طبقه 4 واحد 408

 

فرم تماس

 

دوربین مداربسته 

ویپ 

خرید میکروتیک فروش میکروتیک آموزش میکروتیک