. . .

10 تفاوت ویژه دوربین مداربسته تحت شبکه و دوربین مدار بسته آنالوگ

برای اجرای یک پروژه نظارت تصویری – حراستی – نظارتی و مدیریتی در دنیای امروز و گوناگونی مدل ها و ازدیاد برند ها و پیشرفت تکنولژی و تبلیغات متنوع یک انتخاب درست برای یک پروژه کمی سخت شده مخصوصا برای افرادی که تخصص در حوزه تصویر و انتقال تصویر ندارند . برای همین برآن شدیم که مواردی از اختلافات و تفاوت های بین سیستم قدیمی و منسوخ شده آنالوگ و سیستم روز دیجیتال را برایتان مطرح کرده تا به انتخاب بهتر شما کمک کنیم و در این امر یاریتان نماییم.

1-     تصویر و مدیریت تصاویر در دوربین

در دوربین های مدار بسته تحت شبکه یا همان IPcamera  امکان دیدن تصاویر , ظبط تصاویر, کنترل دوربین ها و مدیریت دوربین مداربسته به صورت local  یا همان در محل دوربین ها و به صورت remote  یا دیدن و مدیریت وظبط تصاویر از محل های دیگر امکان پذیر است در اصل وقتی در تمامی موارد ما وارد دنیای دیجیتال میشویم چه در تصویر چه در صدا اولین و بارزترین امکانی را که داریم این است که فواصل جغرافیایی از بین میرود – از امکانات مهم دیگر ظبط تصاویر دوربین ها به صورت ریموت و انتقال تصاویر از روش های مختلف شبکه از قبیل اینترنت internet – اینترانت Interanet – ام پی ال اس  MPLS  - شبکه های ماهواره ای VSAT – شبکه های بی سیم Wireless – شبکه های وای فای WIFI – فیبر نوری و ... میباشد.

1-     روش های مختلف نصب و راه اندازی پروژه

برای نصب و راه اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه به نسبت دوربین های آنالوگ بسیار منعطف تر هستیم و بسیار از شرایط متفاوتی برای انتقال تصاویر میتوانیم استفاده کنیم . همانطور که میدانید در دوربین های آنالوگ  فقط از طریق کابل کواکسیال میتوان دوربین ها را اجرا کرد ولی در دوربین های تحت شبکه امکان نصب دوربین با انواع کابل شبکه – فیبر نوری و شبکه وای فای ( وایرلس) در شرایط مختلف نصب وجود دارد و هیج محدودیتی در نصب و راه اندازی دوربین ها نداریم چه در داخل ساختمان ها و چه در محیط های بیرونی. در اصل در بسیاری از پروژه های بزرگ و انتخابی به جز دوربین های تحت شبکه نداریم. مثل پروژه های کنترل ترافیک – فرودگاهها – پروژه های بزرگ عمرانی یا پروژه های نقتی و گازی به خاطر ابعاد و مساحت بالای محیط , پروژه های مراکز بزرگ خرید و بسیاری از پروژه های دیگر.

-        حتی در مورد دوربین هایی که فقط خروجی کابل دارند هم به سادگی میتوان آنها را تبدیل به یک دوربین بی سیم یا دوربین وای فای و حتی به وسیله یک مبدل آنها را تبدیل به دوربین فیبر نوری نمود.

 

3-     انتقال تصویر – انتقال صدا  و برق از طریق کابل شبکه

در دوربین های تحت شبکه امکان انتقال تصویر , امکان انتقال صدا و امکان انتقال برق فقط از طریق یک کابل شبکه وجود دارد در صورتیکه در سیستم قدیمی آنالوگ برای داشتن صدا نیاز به یک کابل مجزا و برای روشن شدن دوربین ها هم نیز نیاز به سیم کشی برق میباشد .برای همین مدت زمان اجرا , کیفیت اجرا و هزینه های کلی یک پروژه کامل دیجیتال با یک پروژه کامل آنالوگ بسیار متفاوت و در Ipcameraها بسیار به صرفه تر میباشد.

4-     تفاوت در سیستم ذخیره سازی تصاویر

در پروژه های آنالوگ ما فقط در دستگاههایی به نام دی وی آر DVR امکان ظبط تصاویر را داریم و با محدودیت های بسیار دست و پنجه نرم میکنیم اما در پروژه های دوربین های دیجیتال میتوانیم به سه روش تصاویر خود ا نگهداری کنیم و از امکانات فراوان آن بهره مند  شویم و حتی با امنیت بسیار فراوان در برابر تهاجم ها و ویروس ها و نگهداری تصاویر ظبط شده و حتی کاهش هزینه و استفاده از تجهیزات موجود در سیستم استفاده نمود.

IP Camera with NVR  : دوربین مدار بسته با دستگاه رکوردر دیجیتال

IP Camera with Natural Server : دوربین مدار بسته همراه با سرور واقعی و فیزیکی

IP Camera with Virtual Server : دوربین مدار بسته تحت شبکه با سرور مجازی

 

5-     محدویت در تعداد دوربین ها

در سیستم آنالوگ محدودیت در تعداد دوربین داریم به لحاظ هزینه ای و تعدادی در مورد دستگاه ظبط تصاویر به این صورت که به فرض در یک پروژه تعداد 24 دوربین مدار بسته داریم و یک دستگاه رکوردر ظبط که 24 کاناله میباشد یعنی امکان ارتباط و اتصال با 24 دوربین را دارد . حال بعد از مدتی نیاز به اضافه کردن 10 دوربین در مجموعه احساس میشود برای این کار میبایست دستگاه قدیمی را تعویض و یا دستگاه جدیدی خریداری کنیم. در صورتیکه در سیستم دیجیتال دوربین ها خریداری و اضافه و در نرم افزار add میشوند.

 

 

6-     قابلیت تعریف مدیر برای سیستم و محدود کردن کاربران

در بسیاری از پروژه های بزرگ حتما به این موضوع نیاز پیدا میکنیم که سیستم نظارت تصویری خود را مدیریت و دسته بندی کنیم به این صورت که فردی به عنوان مدیر کل سیستم که در پروژه های مختلف تعاریف مختلف دارد نیاز به دسترسی به تمامی دوربین ها دارد مثل واحد حراست یا مدیر حراست یک مجموعه یا شرکت یا نگهبان , یا مدیر کل و صاحب مجموعه که نیاز به دیدن کلیه دوربین ها در سیستم نظارت تصویری دارد و افراد دیگری هم هستند که نیاز نیست تمامی دوربین های داخل مجموعه را ببیند مثل مدیر میانی یک سازمان که فقط لازم است دوربین های واحد خود را ببیند یا مثلا ما در یک ساختمان بزرگ اداری یا مسکونی مجهز به دوربین مدار بسته تحت شبکه هستیم این امکان را میدهیم که هر فرد تصویر مشاعات و جلو واحد خود و پارکینگ خود را داشته باشد.

کلیه این امکانات در ip Camera ها وجود دارد

 

7-     انالیتیک Analytic

در دوربین مدار بسته تحت شبکه امکان داشتن بسیاری از آنالیتیک ها را دارین به دلیلی اینکه تصویر دیجیتال داشته و امکان آنالیز تصاویر برای ما مقدور است

به عنوان مثال شمارش افراد – شمارش ماشین ها در یک خیابان – شمارش موتور ها در یک خیابان – دوربین تشخیص چهره – دوربین پلاک خوان -  تشخیص گشت زنی یا پرسه زنی – پیدا کردن شخصی خاص در یک محیط عمومی – پیگیری وکنترل رفت و آمد یک شخص یا ماشین خاص و ده ها آنالیز دیگر در سیستم کنترل و نظارت تصاویر

 

 

8-     پشتیبانی از نرم افزار های مختلف

از آنجایی که دوربین های مدار بسته تحت شبکه در دنیای امروز از رده خارج میباشد تمامی کمپانی هایی که در ساخت و تولید نرم افزار فعالیت دارند محوریت خود را تحلیل و آنالیز در تصاویر دیجیتال گذاشته اند.

درست است که برخی از آنها نیز با دوربین های آنالوگ نیز کار میکنند و خروجی دقیق تر و کامل تر را در دوربین های مدار بسته دیجیتال داریم و استفاده از این نرم افزار ها در سیستم امکانات فراوانی را به ما میدهد.

9-     با کیفیت پایین در تصاویر خداحافظی کنید.

در سیستم منسوخ شده آنالوگ باز هم محدودیت در تعداد پیکسل و کیفیت تصویر داریم که در آنها به TVLine از آن یاد میشود ولی در نسل جدید دوربین ها تا امروز دوربین های مدار بسته تا 50 مگا پیکسل تولید و در دسترس برای عموم میباشد . نکته بعد تنوع زیاد در مگا پیکسل دوربین های دیجیتال است که از کمتر از یک تا 50 مگا پیکسل تولید و ارائه شده است.

 

10-     داشتن صدای دو طرفه

در دوربین مدار بسته تحت شبکه امکان صدا دو طرفه وجود دارد به این صورت که از طریق همان یک کابل شبکه که به دوربین متصل میشود هم صدای محیط برای شما پخش و ظبط میشود و هم امکان این را دارید که با محیط خود صحبت کنید این امکان را در کنار امکانات دیگر که فاصله جغرافیایی بی معناست و صدها امکان دیگر قرار دهید که در مقالات بعدی بیشتر این تو سیستم را با هم مقایسه میکنیم و بعد در مورد تجهیز نمودن مجموعه خود به سیستم های ایمنی و نظارت تصویری بهترین انتخاب را داشته باشید.

در نظر داشته باشید همیشه مهمترین قسمت یک پروژه در سیستم های نظارت تصویری قسمت طراحی آن پروژه است  در گام های بعدی اینکه از چه برند و محصول و شرکتی برای اجرای پروژه مان استفاده کنیم مهم است.

شرکت ارتباطات الماس آسیا نماینده رسمی دوربین مداربسته ویوتک با ده ها سال تجربه در اجرای موفق پروژه های بزرگ نظارت تصویری در ایران آمادگی خود را برای طراحی پروژه های شما به صورت کاملا رایگان اعلام می دارد. 

ارتباطات الماس آسیا

نماینده انحصاری دوربین مدار بسته ویوتک – نماینده رسمی ویوتک در ایران – خرید دوربین – فروش دوربین مدار بسته – قیمت دوربین مداربسته – نماینده انحصاری Vivotek – نماینده رسمی Vivotek در ایران

 

 

 

 

خبرنامه پیامکی

  1. نام*
    لطفا نام خود را وارد نمایید.
  2. نام خانوادگی*
    لطفا نام خانوادگی خود را وارد نمایید.
  3. شماره تماس*
    لطفا در این قسمت فقط عدد وارد نمایید.
  4. پست الکترونیک
    پست الکترونیک نامعتبر است.

خبرنامه پیامکی

  1. نام*
    لطفا نام خود را وارد نمایید.
  2. نام خانوادگی*
    لطفا نام خانوادگی خود را وارد نمایید.
  3. شماره تماس*
    لطفا در این قسمت فقط عدد وارد نمایید.
  4. پست الکترونیک
    پست الکترونیک نامعتبر است.

دسترسی سریع

تلفن :
41834000 

آدرس : تهران - خیابان کریمخان زند - تقاطع حافظ- مجتمع الماس کریمخان- طبقه 4 واحد 408

 

فرم تماس

 

دوربین مداربسته 

ویپ 

خرید میکروتیک فروش میکروتیک آموزش میکروتیک